باشتراک گذاری در فیسبوک - خدمات کامپیوتر در محل-پشتیبانی شبکه-راه اندازی شبکه

914 11 11  - 0933
شمال تهران   62 58 31 22 - 021
شرق تهران   31 32 58 77 - 021
تمامی نقاط تهران   01 77 45 88 - 021

 

استفاده از متدهای باشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجنماعی نتنها باعث لذت بیشتر کاربران میشود، بلکه به برنامه نویسان/سازان کمک میکند تا محصول شان را به رایگان تبلیغ کنند و از این راه به کسب درآمد بیشتر یا کسب کاربران بیشتر بپردازند. از آنجاییکه در این وب سایت به موارد تکنیکال پرداخته میشود، بنابراین بیشتر از این مقدمه چینی نمیکنم و یک راست میرویم سر اصل مطلب که نحوه اجرای باشتراک گذاریست.

 

  1. ابتدا به صفحه اپلیکیشن های فیسبوک بروید و یک اپلیکیشن جدید بسازید. مشخصات برنامه شما می بایست چیزی شبیه به تصویر زیر باشد. دو قسمت مهمی که باید به آنها توجه کنید App Id و Key Hash می باشد. عددی که App Id نشان میدهد را مطابق آنچه در پایین گفته خواهد شد باید به برنامه تان بدهید. Key Hash نیز کدیست که باید در این فیلد قرار دهید (در ادامه خواهم گفت چگونه آنرا دریافت کنیم).

  1. قدم دوم دانلود SDK فیسبوک است که آنرا باید دانلود نمایید. بعد از دانلود آنرا به اکلیپس اضافه کنید. اگر با نحوه اضافه کردن پروژه به اکلیپس آشنایی ندارید لطفا مطلب “دریافت پروژه از GitHub و اضافه کردن آن به اکلیپس” را مطالعه فرمایید. سپس با راست کلیک بر روی این پروژه و انتخاب Propertise/Android در پنل سمت راست، در قسمت Library باکس is library را تیک بزنید. در این حالت این پروژه نقش کتابخانه را برای پروژه شما ایفا خواهد کرد.

  2. حال پروژه SDK را باز کنید. در فولدر src پکیج فیسبوک با نام com.facebook.android قرار دارد. لطفاً آنرا باز کنید. در داخل این پکیج چندین فایل قرار دارد. Util.java را باز کنید. در داخل این کلاس خط private static boolean ENABLE_LOG = false; را پیدا کنید و مقدار false را به true تغییر دهید. با این تغییر میتوانید logهای فیسبوک را در logcat مشاهده کنید. برای بار اول که برنامه را اجرا کنید فیسبوک مقدار key hash را برای شما ارسال میکند که آن مقدار را باید در صفحه اپلیکیش تان در فیسبوک اضافه کنید. بهتر است بعد از تست برنامه تان مقدار true را به false برگردانید تا دیگر logهایتان قابل مشاهده نباشد.
  3. پروژه جدیدی در اکلیپس بسازید. در این برنامه میخواهیم با استفاده از SDK فیسبوک، مطلبی را بر روی wall مان پست کنیم (بعبارتی کاربر شما میتواند مطلبی که شما برایش ساخته اید را در صفحه شخصی اش باشتراک بگذارد). بعد از ساخت پروژه، بر روی آن راست کلیک کنید. از پنجره باز شده Propertise/android را انتخاب کنید. در قسمت library با کلیک بر روی Add، پروژه SDK فیسبوک را به پروژه تان اضافه کنید.

حال پروژه شما به خوبی ساخته شده است و شما قادر به کار کردن با SDK فیسبوک هستید. از اینجا به بعد مراحل کار را بر روی یک پروژه عملی شرح میدهم. شما بسته به نیازتان میتوانید آنرا دستکاری نمایید و طبق نیاز پروژه تان آنرا تنظیم نمایید. برای دانلود کد برنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

قبل از هرچیز بهتر است ببینیم به چه میخواهیم برسیم.

 

  1.  از مانیفست شروع میکنیم. در خطوط ۱۰ و ۱۱ اجازه دسترسی به اینترنت را میگیریم. در سایر خطوط چیز جدیدی نداریم.
  2. در پوشه src برنامه دو پکیج تعریف کرده ام. یکی com.kamalan.facebooksharing که حاوی تنها اکتیویتی برنامه است و در ادامه آنرا بررسی خواهیم کرد. دیگری com.socialnetworks.facebook که حاوی چهار کلاس میباشد. این کلاسها handlerهایی هستند که در برنامه به آنها احتیاج دارد. دقت کنید در برنامه های شخصی تان حتماً این پکیج را در پروژه تان کپی/پیست نمایید. برای ارتباط با فیسبوک در کنار احتیاج به SDK آن به این handlerها نیز نیاز می باشد.
  3. نهایتاً به کد برنامه میرسیم که در MainActivity قرار گرفته است.
  • خط ۲۸: App Idی است که فیسبوک برای شما تولید کرده است.
  • خط ۲۹: از آنجاکه ما فقط میخواهیم یک مطلب را پست کنیم، publish_stream برای ما کافی است. اگر برنامه تان نیاز به دسترسی به امکانات دیگر دارد باید برای دسترسی به آن Permissionهای لازم را در این آرایه اضافه کنید. (لیست Permissionهای فیسبوک)
  • خطوط ۴۲-۴۵: این خط برای هشدار نوشته شده که حواسمان باشد حتماً App Id را وارد کرده باشیم.
  • خط ۵۴: در این خط یک آبجکت از کلاس فیسبوک ساخته ایم. این کلاس در SDK اندروید تعریف شده است.
  • خطوط ۵۷-۶۰: SessionListener یک کلاس داخلی است (خطوط ۹۲-۱۱۱) که چند متد را اجرا میکند. ابتدا Session را چک میکند اگر به درستی دریافت شده بود آنرا ذخیره میکند و با استفاده از Handler متد ()postFacebookMessage را اجرا میکند تا مطلب پیش فرض ما پست شود. اگر هم دریافت نشده بود و یا خطایی ایجاد شده باشد برنامه را با استفاده از متد ()closeActivity می بندد. اگر هم کاربر Logout کرده باشد، Session را از حافظه پاک میکند.
  • خط ۶۴: اگر Session معتبر نباشد(چه برای اولین بار که کاربر بخواهد چیزی پست کند و یا دفعه قبل Logout کرده باشد) به این سطر میرسیم. در اینجا متد authorize از آبجکت فیسبوک را با اطلاعات مورد نیازش پر کرده ایم. آبجکت LoginDialogListener شامل متدهایی است که به ما اطلاعات مختلفی در مورد اینکه همه چیز با موفقیت انجام شده، کاربر پنجره را بسته و یا خطایی رخ داده، میدهد. این کلاس در خطوط ۱۱۳-۱۳۳ تعریف شده است.
  • خط ۶۷: اگر Session معتبر باشد متد ()postFacebookMessage اجرا میشود که در خطوط ۱۶۹-۱۹۹ اجرا شده است.

در سیستم جدیدی که فیسبوک ارائه کرده است (فکر میکنم از حدود ۴ ماه پیش اجرا شده)، برای پست مطالب می بایست اطلاعات درقالب JSON Object به سرور فیسبوک فرستاده شود. اگر با جیسون آشنا باشید نیاز به توضیح خاصی نیست چراکه کدها خودشان را توضیح میدهند. اگر هم آشنا نیستید به سایت http://www.json.org مراجعه فرمایید. توضیح مختصر اینکه جیسون مجموعه مقادیر که بصورت name/value در قالب String می باشند را در خود ذخیره میکند.

  • خط ۱۷۳: یک آبجکت JSON ساخته ایم.
  • خط ۱۷۴: عنوان مطلب را نوشته ایم.
  • خط ۱۷۵: میگوییک اگر بر روی آن کلیک شد کجا برود.
  • خط ۱۷۶: پیامی که میخواهیم نشان دهیم نوشته ایم.
  • خطوط ۱۷۸-۱۸۲: آدرس تصویر جانبی را داده ایم و گفته ایم اگر بر روی آن کلیک شد کجا برود.
  • خطوط ۱۸۴-۱۸۸: تا آنجا که من تست کرده ام در داخل پیام لینک نمی توان قرار داد. اگر نیاز دارید در آن قسمت هم لینکی قرار دهید میتوانید بدین صورت آنرا اضافه کنید.
  • خط ۱۹۳: جیسون را به String تبدیک می کند و
  • حط ۱۹۴: آنرا ارسال میکند. آبجکت ()PostDialogListener شامل متدهایی است که با اجرای آنها متوجه می شویم که مطلب به درستی ارسال شده یا خیر. خطوط ۱۳۵-۱۶۶ این متد را تعریف کرده است.

دقت: برای بار اول که برنامه را اجرا میکنید Logcat را باز کنید تا Key Hash را دریافت کنید. سپس آنرا در صفحه اپلیکیشن فیسبوک کپی کنید و صفحه را Save کنید. چند دقیقه صبر کنید و سپس برنامه را اجرا کنید پنجره های نمایش داده شده در شکل های ۱ – ۳ را ببینید. سپس میتوانید با مراجعه به Wall خودتان در فیسبوک از صحت ارسال پست مطمئن شوید.

اگر به مشکلی برخوردید و نیاز به توضیحات بیشتر داشتیذ میتوانید روند دقیقتر مراحل به همراه توضیحات بیشتر را در صفحه اندروید در فیسبوک دنبال کنید.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

جهت مشاوره رایگان برای عقد قرارداد پشتیبانی کامپیوتر و شبکه با شماره  22315862 ، 77583231، 88457701  تماس حاصل نمایید .

درباره سرویس رایانه

سرویس رایانه از سال 1387 فعالیت خود را آغاز نموده و آماده ارایه خدمات ذیل (عقد قرارداد پشتیبانی کامپیوتر و شبکه با شرکت ها و موسسات) حتی در روز های تعطیل می باشد :

خدمات ما :

  • راه اندازی و پشتیبانی شبکه های Domain & Workgroup
  • عیب یابی سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر و لپ تاپ
  • فروش کامپیوتر و قطعات و دوربین مدار بسته
  • فروش و نصب دوربین مداربسته (شبکه یا غیر شبکه) مشاهده از طریق اینترنت و تبلت و موبایل

تماس با سرویس رایانه

راه های ارتباطی جهت مشاوره رایگان و یا عقد قرارداد پشتیبانی شبکه و کامپیوتر :

  • 77583231
  • 88457701
  • 09376320561
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
جوملا فارسی