همه چیز درباره اندروید؛ نام، سرچشمه، تاریخچه - خدمات کامپیوتر در محل-پشتیبانی شبکه-راه اندازی شبکه

914 11 11  - 0933
شمال تهران   62 58 31 22 - 021
شرق تهران   31 32 58 77 - 021
تمامی نقاط تهران   01 77 45 88 - 021

همه چیز درباره اندروید؛ نام، سرچشمه، تاریخچه و…

همه چیز درباره اندروید

 

گاهی اوقات این‌طور به نظر می‌رسد که سیستم عامل اندروید سابقه‌ی زیادی دارد. اما حقیقت این است که از زمان عرضه‌ی اولین نسخه‌ی اندروید تا حالا کمتر از ۱۰ سال گذشته است. تصمیم گوگل برای استفاده از یک سیستم عامل متن‌باز باعث شد که اندروید خیلی سریع به سیستم عامل محبوب توسعه‌دهندگان بدل شود. اندروید با پشت سر گذاشتن رقبایی همچون سیمبین، بلک‌بری، Palm OS، webOS و ویندوزفون موفق شده که عنوان رایج‌ترین سیستم عامل موبایل در جهان را از آن خود کند. تنها رقیب جدی اندروید، iOS اپل است. این رقابت همچنان ادامه دارد و به نظر نمی‌رسد این وضعیت به این زودی‌ها تغییر کند.

تاسیس اندروید

در اکتبر ۲۰۰۳، قبل از این‌که اصطلاح گوشی‌های هوشمند همه‌گیر شود، شرکت اندروید در پالو آلتوی کالیفرنیا تأسیس شد. اندی روبین، یکی از ۴ مؤسس این شرکت، همان زمان گفته بود هدف این شرکت توسعه‌ی «گجت‌های همراه هوشمندتری است که نسبت به مکان و ترجیحات مالکشان آگاه‌تر باشند».

سال ۲۰۰۵ گوگل شرکت اندروید را خرید و حالا کارمندان این شرکت زیر نظر گوگل فعالیت می‌کردند. آن‌ها تصمیم گرفتند که اندروید به‌طور رایگان در اختیار شرکت‌های سازنده قرار بگیرد و به همین خاطر از لینوکس به‌عنوان هسته‌ی این سیستم‌عامل استفاده شد. گوگل و شرکت اندروید این اعتقاد را داشتند که این سیستم عامل می‌تواند از طریق ارائه‌ی سرویس‌های گوناگون از جمله اپلیکیشن‌ها درآمد کسب کند.

 

مهیا شدن برای عرضه‌ی اندروید ۱٫۰

در سال ۲۰۰۷ با عرضه‌ی آیفون، گوشی‌ها وارد عرصه‌ی جدیدی شدند. گوگل که به‌صورت مخفیانه در حال کار روی اندروید بود، در نوامبر همان سال اولین نسخه‌ی آزمایشی اندروید ۱٫۰ را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد.

در سپتامبر ۲۰۰۸، اولین گوشی اندرویدی با عنوان HTC Dream به بازارها عرضه شد. این گوشی مشخصه‌ی چندان فوق‌العاده‌ای نداشت و حتی نقدهای منفی زیادی هم دریافت کرد. اما هرچه که بود نام این گوشی به‌عنوان اولین گوشی اندرویدی در یادها ماند.

در سیستم عامل اندروید ۱٫۰، بسیاری از محصولات و سرویس‌های گوگل ازجمله گوگل مپس، یوتیوب و مرورگر HTML (پیش از کروم) تعبیه شده بود. همچنین اولین اپ استور گوگل هم در این نسخه دیده شد. هم‌اکنون این مشخصه‌ها ابتدایی به نظر می‌رسند، اما اندرویدی که هم‌اکنون می‌بینیم، با چنین نسخه‌ای کارش را آغاز کرد.

همه چیز درباره اندروید

 

جریان نام‌گذاری سیستم عامل اندروید بر اساس شیرینی‌ها چیست؟

از ماه آوریل سال ۲۰۰۹ و با انتشار نسخه ۱٫۵ سیستم عامل اندروید، هر نسخه‌ی این سیستم عامل با نام یک شیرینی یا دسر نام‌گذاری می‌شود. نام این نسخه از سیستم عامل اندروید «کاپ‌کیک» (Cupcake) بود. به نظر می‌رسد مدیر پروژه‌ی اندروید، رایان گیبسن، برای اولین بار پیشنهاد نام‌گذاری نسخه‌های اندروید را بر اساس نام‌های شیرینی و دسر مطرح کرده و این پیشنهاد هم به مذاق همه خوش آمده است؛ البته این شخص هیچ‌وقت دلایلش را برای چنین اقدامی توضیح نداد. البته هم‌زمان با عرضه‌ی اندروید ۴٫۴ یا «کیت‌کت»، گوگل درباره‌ی این نام‌گذاری‌ها یک بیانیه‌ی رسمی منتشر کرد که در آن آمده بود: «از آن‌جا که این گجت‌ها زندگی ما را این‌قدر شیرین می‌کنند، هر نسخه‌ی اندروید بر اساس یک دسر نام‌گذاری می‌شود».

 

لوگوی سیستم عامل اندروید

لوگوی سیستم عامل اندروید توسط آرینا بلوک طراحی شده که در آن زمان کارمند گوگل بود. او در مصاحبه‌ای گفته که تنها توصیه‌ی گوگل برای طراحی این لوگو این بوده که لوگو شبیه یک روبات باشد. آیرین می‌گوید که این لوگو را با ترکیبی از شکل و شمایل ربات‌ها و نمادهای «زن» و «مرد» استفاده شده در درب دستشویی‌ها طراحی کرده است. از آن‌جا که اندروید یک سیستم عامل متن‌باز است، گوگل تصمیم گرفت که کپی‌رایت این لوگو را هم ثبت نکند تا امکان استفاده از این لوگو برای همه فراهم باشد.

 

 

جهت مشاوره رایگان برای عقد قرارداد پشتیبانی کامپیوتر و شبکه با شماره  22315862 ، 77583231، 88457701  تماس حاصل نمایید .

درباره سرویس رایانه

سرویس رایانه از سال 1387 فعالیت خود را آغاز نموده و آماده ارایه خدمات ذیل (عقد قرارداد پشتیبانی کامپیوتر و شبکه با شرکت ها و موسسات) حتی در روز های تعطیل می باشد :

خدمات ما :

  • راه اندازی و پشتیبانی شبکه های Domain & Workgroup
  • عیب یابی سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر و لپ تاپ
  • فروش کامپیوتر و قطعات و دوربین مدار بسته
  • فروش و نصب دوربین مداربسته (شبکه یا غیر شبکه) مشاهده از طریق اینترنت و تبلت و موبایل

تماس با سرویس رایانه

راه های ارتباطی جهت مشاوره رایگان و یا عقد قرارداد پشتیبانی شبکه و کامپیوتر :

  • 77583231
  • 88457701
  • 09376320561
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
جوملا فارسی